diumenge, 30 de desembre del 2012

Pic de la Dona i Bastiments, hivernal.

País/Comarca: Catalunya/Ripollès
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació: Arribats al poble de Setcases, trobem una rotonda on hi ha l'indicador cap a l'estació d'esquí de Vallter 2000, seguim per la carretera asfaltada, sense desviarnos en cap moment i ens portarà fins l'aparcament de l'estació d'esquí de Vallter, on comencem la caminada. Els navegadors, com es el cas de Google Maps, no son capaços de dur-nos fins al destí, sinó fins a mig camí i a més per una ruta errònea, per Molló. Més val no fiar-nos, indicar fins a Setcases i a partir d'aquí, la ruta no te pèrdua. (WGS84 42.426656º N, 2.265596º E)
Ruta: Circular amb 876 metres de pujada acumulada i 11,89 km. de recorregut.
Prop de: Setcases
Inici/final: Estació d'esquí de Vallter 2000
Temps efectiu sense parades: 5h 10' ( total 6h 02' )
Alçada mínima-màxima: 2155-2882 metres.
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: En aquesta excursió hem disfrutat moltíssim, tant per la bellesa del paisatge, com de les vistes que es poden assolir durant tot el recorregut. Hi hem trobat una bona varietat de superfícies, neu, gel, terreny pla, fortes rampes rocoses, en definitiva per gaudir. L'estat de l'escassa neu, no feia necessari l'us de grampons, excepte en algun pas al coll de la Marrana, que ens hages donat un punt de seguretat, però res més. La proximitat de la zona per carretera, de les grans zones urbanes, fa que el territori estigui molt freqüentat per tot tipus d'excursionistes, també s'ha de dir que la ruta que hem triat l'hem fet pràcticament sols, una meravella en comparació al cim del Bastiments. El trajecte que comença a l'aparcament de l'estació d'esquí, ens porta encaixonats pel Torrent de la Portella, no te cap tipus de senyalització, però no te pèrdua. Arribats a la Portella de Mentet. girem a l'esquerra direcció al Pic de la Dona, per un camí molt visible. La ruta transcorre en tot moment per la carena direcció al sempre present Bastiments, que al ultim tram, desprès d'una forta rampa, arribem a la Creu del Bastiments, resseguim la carena d'uns del cim d'uns 250 metres, passem per vèrtex i anem fins al piolet del Bastiments. Retornem descendint del Bastiments direcció al Coll de la Marrana, on agafem un bocí del GR-11, arribats al pla, ens decantem cap a l'esquerra, es a dir cap al Nord, per passar per l'antic Refugi Xalet d'Ulldeter, per baixar ja per les pistes sense neu de Vallter fins l'aparcament.
Observacions: Durant l'estació hivernal s'ha de ser curós amb el material, ja que la zona te una meteorologia molt canviant. No ens ha calgut piolet o grampons, per la escassetat i tipus de neu, però en condicions més severes com al Febrer o Març, es fan necessari dur-los. L'alçada que marca el track a la carena del cim no es correcte per un error de gps.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida

Clica l'imatge per veure l'àlbum

1. Bona excursió i fantàstiques fotos. Quina llàstima veure aquesta part del Pirineu Oriental amb tant poca neu per l'època que estem.

Salut i kms

1. Per desgràcia, cada cop és més habitual veure el Pirineu així, pelat de neu fins al mes de Març. Haurem de fer un pensament i fer una escapada als Alps.