dijous, 6 de desembre del 2012

Cim de Montmajor

País/Comarca: Catalunya/Garrotxa
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació: Arribats a Oix, uns metres abans, trobem una desviació a ma esquerra que ens indica Cementiri d'Oix i Toralles, prenem aquesta desviació i ben aviat passem per davant del cementiri i poc desprès per davant del càmping, sense deixar el camí principal seguim i el camí deixa de ser asfaltat, la ruta no te pèrdua per que sempre hem de seguir el camí mes ample fins a arribar als prats de la Plana del Mercè i de La Costa, la pista no està en molt bones condicions, es pot fer amb un turisme però extremant les precaucions, te trams bastant pedregosos. La aproximació fins al lloc de partida, la majoria de navegadors, prenen una desviació que hi just abans del cementiri a ma esquerra i que dona mes volta, consultat insitu, tothom ens ha desaconsellat de seguir aquest itinerari. (WGS84 42.264036ºN, 2.492385ºE)
Ruta: Circular amb 470 metres de pujada acumulada i 6,6 km. de recorregut.
Prop de: Oix, Montagut
Inici/final: Plana del Mercè i de La Costa (Toralles)
Temps efectiu sense parades: 2h 57' ( total 3h 22' )
Alçada mínima-màxima: 595-1073 metres.
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: Una ruta curta i molt assequible que ens acosta fins al cim del Montmajor, cim que està envoltat d'alcines en una bona part i no te un vèrtex IGN. La vista recompensa la falta de concreció de cim. Podem disfrutar d'una visió esplèndida del Pirineu, tenim el massís del Canigó a tocar, també dels Cingles de Guitarriu i del Bassegoda. La ruta esta senyalitzada amb fites bastant visibles i el camí es molt fresat en gaire be tot el recorrecgut.
Observacions: Durant la ruta no hem trobat punts d'abastiment d'aigua. Al inici de la ruta, hem de estar alerta al trencall que trobem a ma dreta, es fàcil despistar-se. A l'esplanada del Coll de Galters, on el camí sembla que es perd, hem de seguir recte per trencar tot seguit a ma esquerra.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida
Clica l'imatge per veure l'àlbum