diumenge, 1 de febrer del 2015

Ascensió acumulada:.............  304 metres
Descens acumulat:.................  301 metres
Distancia:..............................   9,48 quilòmetres
Temps efectiu sense parades:. 2h 07' ( total 2h 36' )
Alçada mínima - màxima:....... 399 - 644 metres.
Pendent màxima i mínima:.. + 15,8% - 16,2%
Prop de:  Dosrius
Inici/final: Masia de Can Bosc
Lloc consultat: Wikiloc

Aproximació: A la carretera B-510, de Llinars del Vallès a Dosrius, trobem el  desviament  que dona accés al Parc del Montnegre i Corredor. Aquesta pista ben asfaltada dona servei a les urbanitzacions que hi ha dins del parc, nosaltres seguim sempre la carretera principal fins que trobem aquesta bifurcació, prenem el trencall de l'esquerra i ben aviat s'acaba l'asfalt, hem d'anar seguint les indicacions que assenyalen el Santuari del Corredor. Al arribar a la Masia de Can Bosc, hi viem a ma esquerra una zona habilitada per l'aparcament de vehicles, punt on hi deixem el nostre.

Descripció: Es una ruta senzilla, perfecte per una matinal i per gaudir d'una caminada en un dia assolellat. Pels que vivim al Vallès o per a tots aquells que no conegueu el Corredor i el voleu descobrir, aquesta ruta es perfecte. Gaudirem de boscos i raconets bonics i harmoniosos més que no pas d'unes vistes espectaculars, però l'entorn conserva l'harmonia en que convivien l'home i la natura, reflexat en les masies que s'hi troben. Ens aturarem al Santuari del Corredor del segle XVI, avui restaurant nodrit de ciclistes que hi esmorzen i també al Dolmen de Ca l'Arenes, molt ben restaurat i ben documentat amb els panells que hi ha al seu voltant.

Itinerari: Partim del petit aparcament que hi ha al costat de la pista a Can Bosc. Em decidit fer la ruta en sentit anti-horari, i remuntem la pista en direcció al santuari, a poc mes d'un quilòmetre, a tocar de la pista veiem a la nostre dreta un corriol, aquest es el GR-92, deixem la pista per caminar a partir d'ara fins al cim per aquest GR. Durant força tros circula a tocar de la pista, però en arribar a una esplanada sense bosc, el camí es decanta a la dreta, passem pel costat de les instal·lacions del Campament Solell del Corredor i tot seguit desprès de que el camí fes un bona pujada, arribem al aparcament de l'Àrea d'Esplai del Corredor. Aquí mateix trenquem a la dreta, per uns graons que ens duen al camí, sempre GR, fins al Santuari. Aprofitem el sol que fa avui i l'entorn per aturar-nos i fer un mos.
Retornem al camí creuant el gran pla que hi ha al davant del Santuari, i al internar-nos al bosc ja trobem indicadors, un d'ells ens assenyala el Dolmen de Ca l'Arenes. Nomes haurem d'anar seguint els indicadors que anem trobant en un camí ample i en baixada suau. Passem pel costat d'un pi caragolat, i ben aviat ens trobem amb el Dolmen. Es força gran i molt ben restaurat i amb força informació per documentar el jaciment arqueològic. Prosseguim pel camí en baixada, gaire be en sentit oposat de per on veníem. Quan som a prop de Ca l'Arenes, que no hi hem d'arribar, girem a la dreta i anem a desembocar a una pista forestal, un centenar de metres mes endavant i veiem un trencall a l'esquerra que s'endinsa al bosc, es el que nosaltres prenem i em d'estar alerta, a uns 500 metres desprès, no massa visible i ha un corriol que surt de l'esquerra fent baixada, aquest es el que nosaltres em de prendre i que ens dur a la Font del Ferro, hi fem un glop d'aigua i en un tres i no res som altre cop a vehicle.

Observacions:  Em trobat aigua al Santuari del Corredor i a la Font del Ferro. No es una ruta llarga ni que transiti a la solana, encara que sempre s'en ha de dur, l'aigua no hauria de ser un problema. Ideal per fer en família.

Descarregat el track AQUÍ

Clica l'imatge per veure l'àlbum de fotos