dissabte, 10 de maig del 2014

Ascensió acumulada: 857 metres
Descens acumulat: 842 metres
Distancia: 11,48 quilòmetres
Temps efectiu sense parades: 4h 22' ( total 7h 23' )
Alçada mínima - màxima: 470 - 1067 metres.
Pendent màxima i mínima: + 41,5% - 35,9%
Prop de: Horta de Sant Joan
Inici/final: Prop de Mas Silvestre
Lloc consultat: Wikiloc

Aproximació: Arribant a Horta de Sant Joan per la T-330, vinguen de Prat de Compte, trobem un trencall sense indicar a l'alçada de la Muntanya de Santa Bàrbara, ens hi desviem a la dreta passant per sota de la carretera i resseguim la pista fins a trobar lloc per aparcar prop del Mas de Sivestre o Mas d'Andill, nomenclatura que canvia depenent de la cartografia.

Descripció: Una ruta molt interessant, que ens descobreix a traves d'un pas impossible, que no s'endevina fins que s'hi arriba, l'altiplà que hi ha entres els dos Montsagres i aprofitem per pujar a La Mola Grossa pel Forat de la Finella, una petita escletxa que dona accés a aquest cim i al Tossal d'Engrilló, amb unes esplèndides vistes en tot moment.
Itinerari: Partim de la pista forestal on em aparcat el vehicle, i de moment el paisatge no es tot l'engrescador que voldríem. Aquí va tenir lloc el desgraciat incendi on malauradament hi van perdre la vida cinc bombers el juliol de 2009. Comencem a caminar i el terreny calcinat arriba fins pràcticament el Pujador o Baixador de Valero, depenent del mapa. A partir d'aquest punt la ruta fa un gir espectacular, ja que el pas que dona accés a la planúria que hi ha a dalt era impossible endevinar-lo de lluny, aprofitant un punt on el mur infranquejable d'Engrilló hi una fissura, aquest magnific camí empedrat i molt utilitzat per ramaders, ens obre la porta al Montsagre d'Horta. Arribats al pla, ens dirigim fins a la font del Montsagre d'Horta on aprofitem per fer un petit descans i enfilem en sentit descendent cap al Montsagre de Paüls, just a l'altre cantó. Arribats a l'altre Montsagre hi fem un glop d'aigua i comencem a pujar les primeres rampes que ens duen a la mole que tenim al davant, la Mola Grossa. Un caminet serpentejant i cada cop més dret en porten fina la Forat de la Finella, una escletxa que ens permet creuar la paret i ascendir pel cantó contrari, la vessant de Paüls, tot crestejant cap al cim d'aquesta Mola. Fetes les fotos de cim resseguim la cresta decantant-nos cap al cantó esquerra fins que trobem un corriol que ens dur còmodament fins a la pista al Coll de la Refoia.
Girem doncs a l'esquerra direcció cap al Tossal d'Engrilló, però abans fem una parada a la Bassa de la Refoia o de Coll Roig, per fer dinar-hi mentre gaudim d'un magnific entorn adornat per aquest petit estanyol.
Reprenem la marxa per la pista, però ben aviat trobem un corriol a ma dreta que ens dur per un llom fins al Tossal d'Engrilló, passant pel venerable Teix d'engrilló. Les vistes des del cim son fantàstiques i paga la pena la suadeta, només ho espatlla una pista forestal que arriba pràcticament fins al mateix cim.
Descendim cap al Baixador de Valero, per un camí que corre arrambat a la cinglera, em d'estar alerta de no passar-nos de llarg les fites que indiquen el punt d'entrada d'aquest baixador, es fàcil no veure-les
Desfem el camí del matí, "Valero" avall, però la falta de vegetació degut a l'incendi, fa que la calor sigui sufocant. Se'ns va fer molt llarg fins arribar al vehicle.

Observacions: Evitar de fer la ruta als mesos forts de calor, Em trobat aigua als dos Montsagres. La ruta no te cap dificultat específica.

Descarregat el track AQUÍ

Clica l'imatge per veure l'àlbum