diumenge, 11 de maig del 2014

Ascensió acumulada:............. 614 metres
Descens acumulat:................. 609 metres
Distancia:.............................. 16,65 quilòmetres
Temps efectiu sense parades:. 5h 13' ( total 7h 05' )
Alçada mínima - màxima:....... 527 - 1097 metres.
Pendent màxima i mínima:.. + 28,8% - 30,5%
Prop de: Arnes
Inici/final: Prop del Toll del Vidre
Lloc consultat: Wikiloc

Aproximació: A la T-330, de Prat de Compte a Vallderoures, trobem el trencall a ma esquerra que indica "Arnes", el prenem i resseguint la carretera trobem ara una desviació a ma dreta amb un senyal que diu "Toll del Vidre", aquesta es la nostre destinació, ens hi desviem i anem resseguint la pista fins a arribar a la zona d'aparcament.

Descripció: Una ruta molt bonica, no em fet cap cim però des de dalt del Coll de l'Ereta, em gaudit d'unes esplèndides vistes del Penyagalera  i de la Ballestera. Em remuntat el riu de Les Valls, un paratge preciós i solitari, més endavant em pogut visitar els dos magnífics exemplars de Pinus Nigra, Lo Pimpoll i lo Pi Ramut, i la tornada l'hem fet per l'Algars. Una ruta molt recomanable per gaudir dels Ports i copsar perfectament el seu esperit.

Itinerari: Partim de la pista forestal on em aparcat el vehicle, aquesta es la pista que dur al Toll del Vidre, nosaltres em aparcat abans, en una esplanada que em trobat a ma esquerra, just on comença el camí que remunta el Riuet de Les Valls, un camí ample que aviat es transforma en un bonic corriol que transcorre entre el riu i el cingles de la Ballestera, en certs moments ens recorda els estrets d'Arnes, ni molt menys tant espectaculars, però molt mes feréstecs i solitaris i això l'hi dona un encant especial. Arribem al Mas de Botzut i al Mas de de les Valls, un i l'altre a cada cantó. creuem el riu i trobem l'indicador que ens assenyala el nostre camí, Barranc de les Tosques i Coll de Miralles. Anem pujant per la Vall de les Tosques per un bonic camí empedrat, trobem la Font del mateix nom on hi esmorzem i mes amunt la Cova de Les Tosques, un bon aixopluc en cas de pluja. Al final d'aquest barranc, enllacem amb la pista que prové del Coll de Miralles, trenquem a ma esquerra i arribem al Coll, on hi ha una gran bassa i una font. Prenem el camí que un pal indicador assenyala Lo Pimpoll i Lo Pi Ramut, el corriol ens dur fins a aquest dos monumentals pins i després al Coll de l'Ereta, les panoràmiques des de la cresta d'aquest coll son esplèndides, podrem veure el nostre recorregut i la orografia agrest de la zona. Tornem a caminar prenent el camí de la dreta en la cruïlla que hi ha en aquest coll, es un camí molt bonic, amb bons boscos i penjat al barranc en algun punt del trajecte, seguim tenint bones vistes. Aquest camí desemboca en una pista que només seguirem un centenars de metres, fins al Coll de Montfort, punt on s'origina un corriol a la nostre esquerra i en forta pendent, nosaltres es el camí que prenem, un camí molt fresat i que perd alçada força ràpid i en un tres i no res arribem al Mas de Llússero o de Llosera, segons la cartografia, creuem ara l'Algars i tot seguit el Mas de Pau, un mas bastant gran amb una monumental alzina, la Carrasca de del Mas de Pau, probablement deu les seves grans dimensions a la font que raja just a la soca d'aquest arbre. A partir d'aquí, la resta de la nostra ruta transcorre per pista forestal, uns 6 quilòmetres aprox. Creuem l'Algars més d'un cop, passem pel refugi del Mas de Damià i després per l'esplèndid Toll del Vidre, un popular toll que a l'estiu fa les delícies dels forasters. Ara si, en poc troç arribem al punt on tenim el vehicle aparcat.

Observacions: Evitar de fer la ruta als mesos forts de calor, Em trobat aigua a les fonts de Les Tosques, al Coll de Miralles i al Mas de Pau . La ruta no te cap dificultat específica.

Descarregat el track AQUÍ

Clica l'imatge per veure l'àlbum