dissabte, 10 d’agost del 2013

Pont d'Espagne - Refugi de les Oulettes de Gaube

País/Comarca: França/Hautes-Pyrénées
Cartografia: IGN 1:25.000
Aproximació: Ens dirigim a la població de Cauterets, per la D-920, en arribar al poble trobem la primera senyalització cap a Pont d'Espagne, seguim l'indicador i anem travessant el poble seguint els  indicadors que diuen totes direccions fins a arribar a una cruilla on tornem a trobar un indicador cap al nostre destí, prenem aquest trencall a ma dreta i a partir d'aquí no te perdua, els indicadors cap a Pont d'Espagne evitaran qualsevol error, sempre per la D-920. Arribem al aparcament, i com no, trobem les barreres del peatje, 15 minuts de franc, 5.50 € fins a 12 hores i 8 € més de 12 hores. (WGS84  42.851834º N, -0.135697ºW)
Ruta: No circular, d'anada i tornada pel mateix sender, amb 680 metres de pujada acumulada i 17,47 km. de recorregut.
Prop de: Cauterets (Cautarés)
Inici/final: Aparcament de Pont d'Espagne
Temps efectiu sense parades: 4h 56' ( total 7h 40' )
Alçada mínima - màxima: 1471 - 2151 metres.
Pendent màxima i mínima: + 38,2% - 24,7%
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: Iniciem aquesta ruta una mica amb la sensació d'anar a un parc d'atraccións, l'aparcament es immens i tothom va en la mateixa direcció. Decidim anar a veure els salts d'aigua al tornar per no trobar tanta aglomeració de gent. El camí esta perfectament senyalitzat, es el GR-10 i á més una ruta que permet al caminador que no vol utilitzar els serveis del telecabina i telecadira desprès per pujar al Llac de Gaube, gaudir d'una bona passejada. La gran majoria dels visitants arriben al llac i giren cua, d'altres més coneixedors de la zona recorren tot el llac per passar el dia a la zona envoltada de gespa, un paisatge idíl·lic. La nostra intenció es remuntar el el riu seguint el GR. El camí a partir d'aquest punt es bastant solitari i transcorre sempre resseguint el riu de les Oulettes, creuem un primer pont per superar un sorollós salt d'aigua, i passem tot seguit pel costat de la Cabana de Pinet, el camí va enfilantse poc a poc per superar la "Cascade Esplumouse" un fantastic salt d'aigua, que per aquest paratges l'aigua n'es la protagonista, un cop superada la cascada veiem el nostre pròxim objectiu a superar, la "Cascade Darrè Splumouse", un altre cascada tant sorollosa com l'anterior. Aqeusta hi passem una mica mes lluny, i un cop superada, entrem en una zona de calma on el riu transcorre sense preses envoltat de prats i amb el  colofó majestuós del Massis del Vignemale just al nostre davant. A partir d'aquest punt els nostres ulls ja no treuen la vista d'aquestes impresionants parets, un paisatge mític que va captivar a  Henry Russel el gran divulgador del Pirineu. En uns moments ens plantem a la planúria que les glaceres de les Oulettes i del Petit Vignemales han conformat i la visió del paisatge es de les que... no s'hi troba qualificatiu. Es un espectacle que t'empetiteix, les dimensions son tant grans, que des del refugi diries que les tens a tocar i ens hi separen 1.500 metres. Ens quedem a dinar prop del refugi per gaudir de l'entorn únic que tenim al davant. Retornem pel mateix camí que hem vingut, satisfets per la recompensa del esforç i ens dirigim cap a l'aparcament, no sense passar pels salts d'aigua de Pont d'Espagne, punt on conflueixen el Gave de Mercadau i el Gave de Gaube, dos rius que aquest any van molts plens d'aigua per les neus abundants i per les pluges d'ahir i que ens regalen amb un espectacle de salts d'aigua i soroll que impreisonen al visitant. Una ruta que recomanem sense cap por de decebre al caminador.
Observacions:  El trajecte esta senyalitzat am les marques de GR. L'aigua sempre la tindrem a prop per més val dur-ne al damunt per que la calor que fa en aquests paratges a l'estiu fa que en consumim molta.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol al IGN
Itinerari fins al lloc de sortida
Per veure les fotos en pantalla gran, fes clik aquí.