diumenge, 24 de maig del 2015

Ascensió acumulada:.............  246 metres
Descens acumulat:.................  246 metres
Distancia:..............................   7,78 quilòmetres
Temps efectiu sense parades:. 2h 34' ( total 3h 23' )
Alçada mínima - màxima:....... 1701 - 1920 metres.
Pendent màxima i mínima:.. + 15,7% - 23,9%
Prop de: Portè (Porté-Puymorens)
Inici/final: Aparcament llac el Passet
Lloc consultat: WIKILOC

Aproximació: A la N-20, de Puigcerdà al Coll de Pimorent o Coll de Puymorens a França, passat el trencall de l'entrada a la boca sud del Túnel de Pimorent, arribem a Portè, just abans trobem el trencall que ens indica "Massif du Carlit par le Lanoux", es aquí on trenquem a la dreta i tot seguint la carretera estreta que passa entre les cases de Portè, arribem a la zona d'aparcament on nosaltres hi deixem el vehicle, just al costat del llac de "el Passet".

Descripció: És una ruta bonica, perfecte per omplir una matinal sense grans esforços i envoltats d'un bonic paisatge, i que si volem i tenim temps, la podem allargar fins l'Estany de Lanós passant pel refugi dels Enginyers i tornant per GR-7.

Itinerari: Comencem a caminar partint de l'aparcament que hi ha al costat del llac, al principi per la carretera asfaltada fins que arribem a un altre zona d'aparcament, es on la carretera gira cua per poder tornar per on hem vingut. D'aquest punt parteix un corriol a la dreta amb un senyal indicador de color roig que ens indica Font Viva i Lanos pel camí dels Enginyers, aquest es el corriol que nosaltres prenem.

Aquest camí transcorre per dins d'un bosc molt bonic i endreçat i que de tant en tant creua algun rierol que recull l'aigua dels cims. Es un camí fàcil i amb poca pendent i amb bonics prats que anem creuant, cosa que contribueix a gaudir d'un trajecte que es preveu senzill i previsiblement no massa llarg. La nostra sorpresa ha sigut  però, que  diversos allaus durant l'hivern han arrasat literalment el bosc en diferent punts del camí, deixant un rastre d'arbres tombats a terra que han dificultat moltíssim la progressió del nostre recorregut, cosa que a alentit molt la nostra marxa. Hem trobat més d'un grupet que han girat cua, nosaltres hem decidit dedicar-hi el matí a fer aquesta circular, per tant prosseguim la ruta.

Sortejat tots aquests obstacles arribem al Rec de Lanos, el riu que baixa de l'estany de Lanos, el creuem pel pont de fusta i enfilem una petita rampa, tot seguit creuem uns prats que donen pas a l'Estany de la Font Viva, un estany no massa gran, però amb bones vistes ja que a diferencia de la gran majoria, no està enclotat si no en una balconada sobre la vall de Portè.

Voltem el llac fent parada per menjar una peça de fruita i arribem a l'altre extrem, des d'on tenim molt bones vistes de la vall, del llac de el Passet i dels cims que ens envolten, encara que el dia no es massa propici. Iniciem el descens per un camí molt fresat i més transitat que l'anterior, ja que molta gent puja al llac de la Font Viva directament des de l'aparcament per aquest camí, sense voltar com hem fet nosaltres. En qüestió de 30 ó 40 minuts tornem a ser a l'aparcament. Molt recomanable si s'està per la zona.

Observacions:  És una ruta fàcil, fins hi tot familiar si el bosc està net, clar. Hem anat trobant rierols al nostre pas, però es una zona de pastures i hi ha força bestiar, poder millor dur l'aigua de casa. El camí en tot moment esta senyalitzat i es molt evident.

Descarregat el track AQUÍ

Clica l'imatge per veure l'àlbum