dilluns, 18 d’agost del 2014

Ascensió acumulada:.............  1738 metres
Descens acumulat:.................  1676 metres
Distancia:..............................  21,54 quilòmetres
Temps efectiu sense parades:. 7h 16' ( total 9h 34' )
Alçada mínima - màxima:....... 1964 - 2911 metres.
Pendent màxima i mínima:.. + 35,5% - 33,2%
Prop de: Queralbs, Ribes de Freser.
Inici/final: Santuari de Núria.
Lloc consultat: Wikiloc

Aproximació: Avui l'aproximació no te cap secret, em d'anar a Ribes de Freser, i dirigir-nos cap a l'Estació de Ribes Vila del Cremallera de Nuria, que es d'on surt el primer cremallera cap a Núria a les 7:30 del matí el més d'agost. Aquest cremallera està enfocat a la gent que va a caminar i en aquest horari gaudeix d'un descompte.

Descripció: Una ruta clàssica i ambiciosa, i que agrada fer a tot pirineista. Durant el trajecte hem assolit tots el cims que envolten el Santuari de Núria i a més hem pogut gaudir d'unes vistes excepcionals. Podem destacar d'entre els cims per on em passat El Puigmal d'Er 2911, El Puigmal de Segre 2843, El Pic de Finestrelles 2828, Pic d'Eina 2789, El Noufonts 2861, El Noucreus 2799 i El de la Fossa del Gegant 2808, tot un catàleg.

Itinerari: Aquesta ruta l'iniciem al Santuari de Núria, a la part del darrere, on comença un camí que remunta al primers compassos el Torrent de Finestrelles, que queda a la nostra dreta. Aquest es el camí al Puigmal, que en al seus inicis transcorre per un bosquet, però per poca estona, de seguit sortim al descampat, es el Pla de l'Ortigar i immediatament trobem el Forat de l'Embut, curiositat natural que engoleix per complet el Torrent de la Coma de l'Embut que desapareix en aquest punt. Poc més endavant creuem el Torrent i ja divisem el cim del Puigmal d'Err i també el camí costerut que ens hi durà. Un cop arribats a dalt del cim, ja tenim al nostre abast la panoràmica complerta del trajecte de l'Olla, ara doncs, només haurem d'anar seguint el camí que va carenejant i que no te pèrdua, només en algun punt com es el cas de L'Eina per exemple, podrem triar si pujar al cim o vorejar-lo. Nosaltres em decidit pujar a tots els cims.
L'itinerari encara que pugui semblar que un cop a dalt del Puigmal, es qüestió d'anar planejat per la carena, es un  autentic trenca-cames, es un  puja i baixa continu, que nosaltres ens em pres a un bon ritme, i  no ha sigut fins a l'ascensió al pic d'Eina, que em començat a sentir les cames i fent un cop d'ull enrere ens adonem del recorregut que ja duem al damunt. Per altre banda, tenim més clar que mai, que ja l'hi tenim el peu al coll. Fem una parada tècnica, el temps just per fer un simulacre de dinar a la Barraca del Noufonts, al mateix Coll del Noufonts i prosseguim fins al Noucreus, Coll de Noucreus i Pic de la Fossa del Gegant. Es en aquest punt on decidim baixar cap a Núria, teniem pesndada la possibilitat d'allargar una mica més l'itinerari, carenejant cap al Pic de la Fontnegra fins a Núria, tot passant per l'Alberg, però s'ha embolicat el temps s'ha embolicat massa i no volem complicacions, ja anem prou cansats com per arribar xops a Núria.

Observacions: Un cop al Puigmal d'Er, no em trobant punts d'aigua durant tot aquest recorregut. La excursió no te cap dificultat específica, i en ple estiu es apta per a tots els nivells, si s'esta acostumat a trescar. Anar preparats amb alguna cosa d'abric i una peça impermeable, la ruta es suficientment llarga com per trobar canvis sobtats de temps, com vent o pluja i el fet de ser tot carena fa que les inclemències s'accentuïn.

Descarregat el track AQUÍ
Els cims de l'Olla de Núria des del Puigmal d'Er

Clica l'imatge per veure l'àlbum