diumenge, 3 de novembre del 2013

Ascensió acumulada: 644 metres
Descens acumulat: 639 metres
Distancia: 11,59 quilòmetres
Temps efectiu sense parades: 3h 04' ( total 4h 44' )
Alçada mínima - màxima: 266 - 592 metres.
Pendent màxima i mínima: + 52,7% - 29,3%
Prop de: La Múnia
Inici/final: Castellví/Sant Sadurní
Lloc consultat: Wikiloc
Aproximació: A Vilafranca del Penedès prenem la B-212 direcció a la Múnia. Un cop arribats al poble de la Múnia, el creuem i nomes sortir-ne trobem un trencall a ma dreta que en indica El mas de la Pansa el prenem, es la BV-2176 que no deixem fins trobar un trencall a ma dreta que ens indica Cal Margarit, ens desviem però inmediatament agafem el camí de la dreta, sense cap indicador, i en qüestió de 200 metres arribem a l'esplanada que hi ha davant de Sant Sadurní on hi deixem el vehicle. (WGS84 41.334665º N, 1.582022ºE)
Descripció: La ruta la iniciem davant mateix de l'Esglesia de Sant Sadurní de la Marca, seguint l'indicador que hi ha just al davant. Al cap de pocs metres en un revolt, i al costat d'una antiga pedrera trobem un pal senyalitzador que ens indica per pujar al Castellot, nosaltres el descartem i seguim pel corriol. Quant el camí s'endinsa al bosc, trobem a ma esquerra unes tarteres que procedeixen de les parets del Castellot, a la tercera en una tartera que hi trobem una fita, la prenem i anem seguint un camí bastant evident i de forta pendent que ens dur fin al Pas del Clau, un pas equipat amb un parell de cadenes i un potent clau que ens ajuden a superar aquest obstacle sense dificultats. Un cop sobrepassat aquest clau fem cap a la base de la paret just a sota del Castellot, on hi ha un magnific exemplar de Margalló. Aquí prenem el camí cap a l'esquerra on trobem tot seguit una esplèndida balma amb cova inclosa, des de la que podem gaudir ja d'unes molt bones vistes del Penedès. Prosseguim el nostre itinerari, i aviat el camí fa un gir cap a la dreta per fer cap a la carena ja al mateix Castellot. Des del cim les vistes son un privilegi, podem veure perfectament tot el Penedès, Montserrat en tota la seva extensió i també divisem el mar. Realment un regal pel sentits des d'un mirador, que el preveiem singular, ja que des de la planúria del Penedès aquesta torre del Castellot es visible des qualsevol punt.
A partir d'aquí el nostre recorregut transcorre per les pistes que hi tenim pels voltants, per poder allargar una mica la ruta i fer així una caminada, un itinerari que cadascú pot modificar al seu gust per que de possibilitats ni ha tantes com pistes te la zona. Nosaltres hem descendit anar fins a Les Casetes de Gomila, a baix el pla, per tornar a pujar direcció al Puig de la Cogulla, resseguint una pista forestal, que de sobte finalitza i un corriol amb marques blaves ens condueix al Puig de la Cogulla i desprès per una mena de tallafocs cap al Puig Rodó. Arribats a la cruïlla de camins sota el Puig Rodó, trobem per sorpresa una senyal que ens adverteix de una batuda de senglars, jus pel camí que nosaltres aviam triat per tornar al Castellot on hi tenim el vehicle. La veritat es que no ens ha fet gens ni mica de gracia haver de desfer tot el recorregut. La senyalització que adverteix de la batuda l'hem trobat al mateix punt on estaven apostats els caçadors, pel que no hi ha hagut previ avis. Així que, tornem per on em vingut fins a arribar a la pista, i a l'encreuament de pistes de més avall. Prenem la pista de l'esquerra que ens porta als cingles del Castellot, fins que trobem un corriol a ma dreta, senyalitzat, que ens retorna a l'Esglesia de Sant Sadurní.
Observacions: La zona es molt calorosa i assolellada, en gran part del recorregut no hi ha ombres, per tant, dur aigua per que no hi ha fonts. Els itineraris que poguéssim triar son en la seva majoria per pista, i sempre tindrem com a referència visible la torre del Castellot, així que es difícil desorientar-se, a més de tant en tant anem trobant indicadors.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol al ICC
Itinerari fins al lloc de sortida
Clica l'imatge per veure l'album