diumenge, 10 de febrer del 2013

El Sant Benet des d'Osor

País/Comarca: Catalunya/La Selva
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació: Arribats a Osor, venint de Sant Hilari Sacalm, veiem el trencall a ma esquerra per anar al Santuari del Coll, on en hi desviem, i tot seguit, en una zona ample prop dels contenidors hi deixem el vehicle. (WGS84 41.947040º N, 2.551425º E)
Ruta: Circular amb 860 metres de pujada acumulada i 16,33 km. de recorregut.
Prop de: Osor, Sant Hilari Sacalm i Anglès.
Inici/final: Osor
Temps efectiu sense parades: 4h 12' ( total 6h 20' )
Alçada mínima-màxima: 345-1149 metres.
Pendent màxima i mínima: 30,08% - 36,89%
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: Una ruta bonica, en un entorn molt solitari (no hem trobat a ningú en tot el dia). El cim, degut a la vegetació no ens proporciona massa bona visivilitat de tot el fantàstic entorn que l'envolta. La ascenssió des d'Osor la realitzem pel GR, creuant l'ermita de La Mare de Deu del Part, en un estat lamentable per no perdre la costum, passant pel Coll de Nafré i tot seguit arribant al Santuari de La Mare de Deu del Coll, on hem parat a fer l'esmorzar. A partir d'aquest punt deixem el GR, per seguir el recorregut del sender PR de Sant Benet a El Far. Tot el recorregut des d'Osor fins arribar al cim de Sant Benet, el camí es troba perfectament senyalitzat per les marques de GR i PR i molt ben fresat, pel que no timdrem cap problema per seguir perfectament la ruta d'ascensió. La tornada ja es un altre tema, hem dicidit seguir el track que fa la tornada per el camí que passa per El Boscà, i si no teniu gps, o un bon olfacte per orientar-vos bé, millor que aneu sobrats de temps o que torneu desfent el camí des de Sant Benet, el cami està molt perdut i embrossat, cosa que pot dificultar bastant el retorn, nosaltres ens hi hem entretingut estona, en el tram de La Rovira a la primera pista, que es el mes embolicat. Un altre detall es que heu de estar al·lerta a la desviació del trencall cap a Can Plana, queda molt amagat i es fàcil passar-lo de llarg.
Observacións: Trobarem aigua al Santuari, a la resta de la ruta, no hem trobat fonts.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida

Clica l'imatge per veure l'àlbum