dissabte, 31 de març del 2012

Tosa d'Alp hivernal

País/comarca: Catalunya/Cerdanya
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació: A la C-16 direcció al túnel del Cadí, passat Guardiola de Berguedà trobem la segona desviació a Bagà, la prenem, i en arribar a la cruïlla girem a l'esquerra direcció a Bagà, un cop arribats a la rotonda troben un indicador que ens senyala cap a "Coll de Pal", anem seguint els indicadors que anem trobant al poble que ens durant sense cap problema cap al coll de Pal per la BV-4024, un cop arribats al coll, si no hi ha neu, trobarem un bon lloc per deixar el vehicle. (WGS84 42.303916ºN, 1.922217ºE )
Ruta: Circular amb 529 metres de pujada acumulada i 7,62 km. de recorregut.
Prop de: Bagà.
Inici/final: Coll de Pal.
Temps efectiu sense parades: 3h 41' ( total 4h 16' )
Alçada mínima-màxima: 2106-2537 metres.
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: La ruta l'iniciem al Coll de Pal, resseguim el GR.150-1 per accedir al cim, la neu ha cobert les marques del GR que es deixen veure en algun moment damunt d'alguna roca, encara que la ruta es força evident. L'excursió no es llarga i es molt agradable de fer, ja que no te un desnivell important per aquesta basant, i ens permet accedir a un cim que esta situat ben be al mig d'un munt de cims i serres conegudes. Molt recomanable i amb molt bones vistes tot el trajecte.
Observacions: La majoria de navegadors inclòs el Google Maps, contenen l'error de situar la desviació per agafar la BV-4024 que ens porta al Coll de Pal, en ple viaducte de la carretera que porta al túnel del Cadí, hem de desviar-nos forçosament per entrar a Bagà.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida