diumenge, 23 de febrer del 2014

Puig de Les Borregues des d'Ulldeter (hivernal)

País/Comarca: Catalunya/Ripollès
Cartografia: ICC 1:25.000
Ruta: Circular
Ascensió acumulada: 738 metres
Descens acumulat: 729 metres
Distancia: 9,77 quilòmetres
Temps efectiu sense parades: 4h 34' ( total 6h 36' )
Alçada mínima - màxima: 2101 - 2687 metres.
Pendent màxima i mínima: + 34,7% - 27,2%
Prop de: Setcases, Tregurà
Inici/final: Aparcament just abans de les pistes de Vallter
Lloc consultat: Wikiloc

Aproximació: Arribats a Setcases, el creuem direcció a les pistes d'esquí de Vallter. Durant el trajecte no trobarem cap trencall excepte alguna pista forestal, nosaltres prosseguim per la carretera i arribats al primer aparcament del telecadira de les pistes, el passem de llarg i comencem una serie revolts i contra-revolts, al vuitè trobem diferents llocs per aparcar.
Descripció: Una ruta bonica i no molt exigent, que ens permet gaudir de la excel·lent visió, d'una bona part dels cims del Pirineu Oriental, des del Canigó fins al Puigmal.
Passarem ben a prop del Refugi d'Ulldeter i també a tocar de les restes de l'antic Refugi d'Ulldeter, ens enfilarem fins al Coll de la Marrana, als peus del Gra de Fajol i del Bastiments i carenem els Orris fin a arribar al nostre destí, el Puig de les Borregues.
Itinerari: Partim de la carretera que du a les pistes d'esquí, per un corriol que parteix a mateix revolt on indica Refugi d'Ulldeter, aquest corriol enganxa de seguit amb el GR-11 que prové de Setcases. Aquest camí que du al refugi, quant hi ha neu, sempre hi ha traça en una variant que fa drecera i que remunta el riu Ter i que deixa el refugi a la nostra esquerra, durant la temporada que no hi ha neu, el camí no hi passa per aquest cantó. Un superat el refugi, la vista s'aixampla i podem veure perfectament els contraforts del Gra de Fajol i el Bastiments, ara es qüestió de posar la reductora i anat superant la rampa fins arribar a la pendent final del Coll de la Marrana, que a l'hivern es supera més a l'esquerra que quant no hi ha neu. Fem parada tècnica per gaudir de les vistes, fer les fotos de rigor i veiem la currua que s'enfila cap al Bastiments. Nosaltres enfilem cap al Coll de la Coma de l'Orri, flanquejem una llarga pala que aquest any, degut a les ventades no te massa neu, però està en bon estat. Arribem al Coll i des d'aquí veiem el recorregut del camí que ve del Pla de la Ventosa, a la carretera de les pistes i de Coma de Vaca, molt carregat de la neu que ha portat el vent al despullar als cims. El creuem per seguir per la carena dels Cims de la Coma de l'Orri, un continu puja i baixa amb el Puig de les Borregues com a colofó al final de la carena.
Arribats al Puig, observem una bona visió del Pastuira per sota nostre, del Massis del Canigó i del Costabona, també del Pic de l'Infern i dels Torreneules, del Puigmal i del Balandrau i de la Serra d'Ensija a l'horitzó. Aprofitem per fer un mòs mentre gaudim del espectacle i emprenem el camí de retorn per on em vingut.
Es una ruta sense dificultats tècniques, només les pròpies de transitar amb neu, i que ens apropa a una zona espectacular d'aquest cantó del Pirineu. Bona ruta per iniciar-se en tècniques de neu.
Observacions: Aquest cim sense neu, es pot fer perfectament pujant per la coma de l'Orri i baixant pel Pastuira, fent així una ruta circular sense haver de repetir camí, però a l'hivern si hi ha molta neu, es una ruta dura per la distancia i el desnivell
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol al ICC
Itinerari fins al lloc de sortida
Clica l'imatge per veure l'àlbum

1. Molt bona època per fer aquesta ruta. Impressionants les fotos.

Salut i kms

1. El mèrit no es de les fotos, es del paisatge,
      Aquest ruta la teníem pendent i al final ha caigut.
      Gracies pel teu comentari.