divendres, 7 de desembre del 2012

Puig de Bassegoda des de Ca n'Agustí

País/Comarca: Catalunya/Garrotxa
Cartografia: ICC 1:25.000
Aproximació: Arribats a Montagut, pernem el trencall direcció Sadernes, al cap de 6 quilòmetres arribem a Sadernes i seguim la pista, direcció a Ca n'Agustí, el trajecte no te pèrdua perquè es seguir la pista, ja que no trobem cap trencall que pogués despistar-nos. Quan ja som a La Plana i Ca n'Agusti trobem un senyal que ens indica que el camí es unicament per veïns, prenem el desviament a ma dreta i pocs metres després trobem lloc per deixar el vehicle a la castanyeda. (WGS84 42.299577ºN, 2.608282ºE)
Ruta: Circular amb 774 metres de pujada acumulada i 10,65 km. de recorregut.
Prop de: Montagut, Albanyà
Inici/final: Ca n'Agustí de Riu
Temps efectiu sense parades: 6h 06' ( total 6h 42' )
Alçada mínima-màxima: 622-1373metres.
Lloc consultat: Wikiloc
Descripció: Una ruta indispensable si volem gaudir dels paratges de l'Alta Garrotxa. Partim de la castanyeda de Ca n'Agustí, remuntant majoritariament per pista i també tallant per dreceres, senyalitzat amb marques grogues fins al Coll de Riu, fins aquí la pendent es suau i sostinguda. Un cop arribats al Coll de Riu, fem un gir a l'esquerra, enfilem per un pendent que cada cop es va pronunciant més, i que en algun moment hem de superar grimpant algun tram rocós. Resseguim el corriol que només esta senyalitzat amb fites de pedra fins arribar als contraforts del cim del Puig de Bassegoda, on s'ajunta amb el camí que ve de l'ermita, pel cantó esquerra. Només ens queda la aproximació fins al tram equipat amb unes cadenes i uns estreps de ferro que ens donen accés al cim. La tornada la fem descendint cap a l'ermita de la Mare de Déu de les Agulles per la tartera que hi ha direcció sud, un camí un xic perdedor al principi per falta de senylització però que mica en mica anem trobant fites, i molt espaiadament senyals de color verd/carbassa, que ens duran fin la ermita. Un cop allí, desprès de fer una parada tècnica, prenem el camí que hi a al front de la façana principal, mirant des de la porta al cantó esquerra, que en qüestió de mitja hora ens retorna al vehicle.
Observacions: Durant la ruta no hem trobat punts d'abastiment d'aigua. A Sadernes, hi ha una tanca que si els aparcaments que hi ha a la pista s'omplen molt, podem trobarla tancada, tema que dificultaria moltissim la ruta per la distancia que separa Sadernes de Ca n'Agustí, per tant mes val no refiar-nos si hi anem tard, sobretot a l'estiu, que es quan hi ha mes afluència de tot tipus de gent. En aquesta ocasió, els temps de la nostra ruta son molt relatius, ens hem dedicat a fer una ruta relaxada per gaudir del paratge, amb moltes parades per fer fotos i disfrutar del bon temps, ja que el entorn es mereix no anar amb presses i disfrutar-lo, es espectacular.
Descarregat el track aquí
Seleccioneu per visualitzar el plànol a l'ICC
Itinerari fins al lloc de sortida
Clica l'imatge per veure l'àlbum

1. Bones! molt guapa la ruta, tinc ganes de fer-la ara que estem en plena tardor, et volia demanar com està la pista de Sadernes a Ca n'Agustí, si es pot transitar amb turisme normal vaja.... merci i molta salut i muntanya !

1. Hola Carles,
      la ruta es del desembre de 2012 i les coses poden haver canviat. Jo tinc un vehicle normal, i no recordo haver tingut cap problema per arribar-hi, circulant amb precaució estar clar.
      Que la disfrutis, es una ruta magnifica.